menu icon
خرید خانه در قبرس شمالی
مسیر کنونی شماصفحه نخست حمل و نقل و سفر به قبرس

حمل و نقل و سفر به قبرس

سفر به قبرس شمالی

مسیر دریایی:

مسافرت دریایی به مقصد قبرس فقط از طریق بندر مرسین در ترکیه امکان پذیر است و از سایر بنادر کشتی مسافربری به مقصد قبرس وجود ندارد.مسافرت های دریایی عموما سخت و طولانی میباشند و گزینه مناسبی برای آمدن به قبرس نیستند.

   مسیر زمینی:

برای آمدن به قبرس از طریق مرز زمینی دو راه وجود دارد مرز بازرگان و مرز رازی که از طریق این مرزها ابتدا به شهر وان در کشور ترکیه و از آنجا از راه هوایی به آنکارا وسپس به ارجان می آیند.

مسیر هوایی:

مسیر هوایی مناسب ترین و آسان ترین راه برای مسافرت های خارجی میباشد. بطور کلی برای آمدن از ایران به قبرس سه شرکت هواپیمایی وجود دارد .

Turkish airline

Atlas global

Pegasus

یکی از بهترین  شرکت های هواپیمایی ترکیه ترکیش ایرلاین میباشد که از نظر هزینه نسبت به سایر موارد گرانتر میباشد.

برای سفر به قبرس شمالی نیاز به اخذ ویزا در ایران ندارید و سفر قبرس شمالی مثل کشور ترکیه بدون نیاز به درفرودگاه قبرس به شما ویزا داده خواهد شد. برای مسافرت به قبرس معمولا پرواز مستقیم از ایران  وجود ندارد و عموما یک توقف چند ساعته در استانبول دارند.

دراولین ورود به قبرس بهمراه داشتن برگه پذیرش الزامی  میباشد.

بهتر است به دو موضوع فاصله بین دو پرواز استانبول-ارجان و جابه جایی مستقیم بار از ایران به ارجان دقت شود.

حمل ونقل در داخل قبرس با اتومبیل شخصی ،تاکسی های لوکس ،یا سرویس های رایگان حمل و نقل عمومی صورت میگیرد.تاکسی ها در تمامی سطح شهر و دانشگاه هستند که به ارائه خدمات حمل و نقل میپردازند . هزینه تاکسی بین 8تا15 لیر در داخل شهر متغیر است اما عموما 10 لیر میباشد.ولی مسیرهای خارج از شهر بر حسب کیلومتر شمار است.

اتوبوس های حمل و نقل عمومی همه ساعته از ایستگاههای موجود در نزدیکی خوابگاهها به سمت تمامی دانشکده ها ،کالج ها ،مرکز شهر و خارج شهر سرویس دهی میکنند.

a b

خوابگاه ها و تصاویر آنها

خوابگاه ها به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم میشن. خوابگاههای دولتی: خوابگاههای دولتی در داخل محوطه دانشگاه وجود دارند که نسبت به خوابگاههای خصوصی ارزانتر میباشند و از امکانات کمتری برخوردار میباشند .با توجه به تقاضای بالا و ظرفیت محدود این خوابگاهها باید از قبل نسبت به رزرو و اسم نویسی در این خوابگاهها

دوره های تابستانی قبرس

فعالیّت های تابستانی در دوره های آموزشی و تفریحی قبرس کلوب های تابستانی کلوب ها 3 بار در هفته برگزار می شوند ( دوشنبه، سه شنبه و پنجشنبه) از ساعت 14:00 تا 16:00 . کلوب ها این فرصت را به دانشجویان می دهد که مهارت های زبانی خود را در فضایی لذت بخش به همراه

وسایل مورد نیاز در سفر اول به قبرس

برای سفر اول به قبرس چه وسایلی با خود همراه ببریم؟ سوال بسیاری از دانشجویان این است که در سفر اول به قبرس چه چیزی همراه خود ببریم؟ بار خود را سنگین نکنید ، تقریباً همه چیز در قبرس وجود دارد ! در قبرس تقریباً همه چیز با کیفیّت خوب وجود دارد. بعضاً دانشجویان جدیدالورود

شرایط کار دانشجویی در قبرس

شرایط کار دانشجویی همزمان با تحصیل در قبرس ! بايد توجّه داشته باشيد كه قبرس از نظر اقتصادي كشوري بسيار ضعيف است و دانشجويان نمي توانند صرفاً با اميد اينكه هم كار و زندگي كنند وارد قبرس شوند؛ يعني اگر شما در اين تصور هستيد كه در قبرس بدون صرفِ هزينه هاي اوليّه و صرفاً

مطالب کاربردی دیگر ...