menu icon
خرید خانه در قبرس شمالی
مسیر کنونی شماصفحه نخست اخبار, اطلاعیه ها راه های امن سفر به قبرس

راه های امن سفر به قبرس

پرواز های مختلفی از ایران به ترکیه وجود دارند که معروفترین آنها را در زیر ذکر می کنیم:

1. ترکیش ایر
2. اطلس جت
3. پگاسوس

پرواز های ترکیش ایر که سال ها نیز به عنوان بهترین خط هوایی اتحادیه اروپا انتخاب شده ، معمولاً تضمین کننده بهترین و امن ترین سفر ها برای دانشجویان جدید خواهد بود. پرواز ترکیش ایر تقریباً از تمام شهر های بزرگ ایران پرواز مستقیم به ترکیه دارد ( اصفهان ، شیراز ، مشهد ، تبریز ، تهران…) ، بنابراین امکان تهیّه بلیط و پرواز از شهر خود شما نیز وجود دارد.

پرواز های ترکیش به این دلیل که بصورت ترانزیتی هستند ، باری که در ایران تحویل می دهید در قبرس تحویل می گیرید و نیاز به تحویل گرفتن مجدد بار در ترکیه نیست. بنابراین فقط یک دفعه بار خود را به کانتر تحویل داده و با آرامش در قبرس تحویل میگیرید.

به دلیل اینکه پرواز های ترکیش ، ترانزیتی هستند ، معمولاً  مدت زمان انتظار میان پرواز های ایران تا ترکیه و سپس ترکیه به قبرس 2 الی 7 ساعت است ، که البته در زمان خرید بلیط به شما مدت زمان انتظار را تا پرواز بعدی خواهند گفت. در این مدّت شما اجازه خروج به شهر را ندارید و مجبور به گذراندن وقت در بخش ترانزیت فرودگاه هستید.

بخش ترانزیت فرودگاه امن ترین بخش یک فرودگاه محسوب می شود. برای اینکه یک مسافر بتواند به آن قسمت راه یابد بارها مورد تفتیش و بازرسی قرار می گیرد و کوچکترین شبهاتی به دقت توسط پلیس بررسی می شود. فرودگاه آتاتورک یکی از برزگترین فرودگاه های اروپا محسوب می شود و کنترل و بازرسی در این فرودگاه بیش از پیش شده است.

باید توجّه داشته باشید که انتقال کوچکترین اشیاء فلزی به داخل هواپیما و یا به همراه واسایل شخصی مورد تفتیش و برخورد پلیس قرار می گیرد ، به همین دلیل حوادث ناگواری که قبلاً نیز بروز کرده است فقط در خارج فرودگاه و یا در ورودی فرودگاه رخ داده است.

موضوعی که وجود دارد این است که  ، زمانی که 3 هفته قبل عملیّات تروریستی در خارج فرودگاه آتاترک در حال رخ دادن بود ، بنده نیز آنجا بودم و عازم ایتالیا – رُم بودم ، مسافران با تمام آرامش و شادی در بخش ترانزیتی مشغول خرید از فروشگاه های مجلل duty free و مشغول استفاده از عطر و ادکلن های هدیه بودند ، واقعاً هم احساس خطری حس نشد…گرچه پرواز ها اندکی به تعویق افتادند ولی بخش ترانزیت فرودگاه ، یعنی همان بخشی که مسافران از آن بخش به هواپیما سوار می شوند ، امن ترین بخش یک کشور محسوب می شود و به آسانی امکان ورود به آن بخش وجود ندارد.

بنابراین ، با آرامش بلیط مستقیم از ایران به قبرس خریداری کنید و در فاصله میان 2 پرواز از فرودگاه خارج نشوید.

بر اساس اطلاعیّه سفارت ایران در ترکیه نیز به مسافران تاکید شده حدالامکان از مسافرت به ترکیه خودداری کنند.

ارزانترین پرواز از تهران به قبرس را میتوانید از شرکت هواپیمایی پگاسوس تهیّه کنید ، در این پرواز ها امکان حمل بار بسیار محدود در حد 15 الی 20 کیلو وجود دارد و هیچ پذیرایی در داخل هواپیما انجام نمیشود. همه چیز در داخل این هواپیما ها فروشی است ، قیمت 1 عدد آپ کوچک 2 یورو است.

باید تاکید کنیم که از سفر های زمینی به ترکیه اکیداً بپرهیزید. به خصوص دوستانی که در شهرهایی مثل تبریز و یا ارومیّه هستند ، یعنی صرفاً به دلیل اینکه بلیط ارزانتر پیدا کنید ابتدا با سفر زمینی به ترکیه نروید…ترکیّه مشغول درگیری های داخلی است و روزانه کشت و کشتار های زیادی در منطقه های مرزی ترکیه بخصوص در نقاط استقلال طلب کرد نشین انجام می شود…

اگر قصد سفر زمینی دارید ، حد الامکان بصورت دست جمعی سفر کنید که از حال یکدیگر با خبر باشید…وضع و اوضاع ترکیه در حال به هم ریختن است و اگر شما جهت درخواست کمک با پلیس هم تماس بگیرید ممکن است پاسخ صحیحی دریافت نکنید ، پلیس ترکیه هم اکنون درگیر دغدغه های بزرگتری است…

نهایتاً این که فرودگاه ترکیه روزانه میزبان میلیون ها نفر مسافر به همه جای دنیا است ، فرودگاه فقط برای ترک ها و یا ایرانی ها نیست ، از این فرودگاه آمریکا ، انگلیس ، تمام کشور های دنیا استفاده می کنند و امنیّت فرودگاه و منظّم بودن فرودگاه یکی از اولوِیّت های مهم در روابط کشور ها محسوب می شود…بنابراین هر اتفاقی هم که در داخل فضای دولتی کشور بیفتد پرواز ها با برنامه تعیین شده به روند خود ادامه خواهند داشت…حتی اگر فرودگاه آتاترک بسته باشد ، از شهرهای زیادی مثل ترابزون ، ازمیر ، آنتالیا …و غیره پرواز به قبرس انجام می پذیرد.

بعضی از پروازهای پگاسوس دانشجویان را از مسیر آدانا به قبرس انتقال می دهد و دانشجویان نیازی به سفر ترانزیت از مسیر استانبول ندارند. برای تهیّه بلیط از مسیر ترابزون باید به آژانس های فروش بلیط حتماً مسیر ترانزیتی را اطلاع دهید.

خوابگاه ها و تصاویر آنها

خوابگاه ها به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم میشن. خوابگاههای دولتی: خوابگاههای دولتی در داخل محوطه دانشگاه وجود دارند که نسبت به خوابگاههای خصوصی ارزانتر میباشند و از امکانات کمتری برخوردار میباشند .با توجه به تقاضای بالا و ظرفیت محدود این خوابگاهها باید از قبل نسبت به رزرو و اسم نویسی در این خوابگاهها

دوره های تابستانی قبرس

فعالیّت های تابستانی در دوره های آموزشی و تفریحی قبرس کلوب های تابستانی کلوب ها 3 بار در هفته برگزار می شوند ( دوشنبه، سه شنبه و پنجشنبه) از ساعت 14:00 تا 16:00 . کلوب ها این فرصت را به دانشجویان می دهد که مهارت های زبانی خود را در فضایی لذت بخش به همراه

وسایل مورد نیاز در سفر اول به قبرس

برای سفر اول به قبرس چه وسایلی با خود همراه ببریم؟ سوال بسیاری از دانشجویان این است که در سفر اول به قبرس چه چیزی همراه خود ببریم؟ بار خود را سنگین نکنید ، تقریباً همه چیز در قبرس وجود دارد ! در قبرس تقریباً همه چیز با کیفیّت خوب وجود دارد. بعضاً دانشجویان جدیدالورود

شرایط کار دانشجویی در قبرس

شرایط کار دانشجویی همزمان با تحصیل در قبرس ! بايد توجّه داشته باشيد كه قبرس از نظر اقتصادي كشوري بسيار ضعيف است و دانشجويان نمي توانند صرفاً با اميد اينكه هم كار و زندگي كنند وارد قبرس شوند؛ يعني اگر شما در اين تصور هستيد كه در قبرس بدون صرفِ هزينه هاي اوليّه و صرفاً

مطالب کاربردی دیگر ...