menu icon
خرید خانه در قبرس شمالی
مسیر کنونی شماصفحه نخست اطلاعیه ها شرایط کار دانشجویی در قبرس

شرایط کار دانشجویی در قبرس

شرایط کار دانشجویی همزمان با تحصیل در قبرس !

بايد توجّه داشته باشيد كه قبرس از نظر اقتصادي كشوري بسيار ضعيف است و دانشجويان نمي توانند صرفاً با اميد اينكه هم كار و زندگي كنند وارد قبرس شوند؛ يعني اگر شما در اين تصور هستيد كه در قبرس بدون صرفِ هزينه هاي اوليّه و صرفاً با امیدِ كار کردن می توانید هزینه های زندگی و تحصیل را تأمین کنید سخت در اشتباهيد.

قبرس شمالي، نصفه شمالي جزیره قبرس است كه جمعيتي در حدود ٣٠٠ هزار نفر دارد. اين تعداد جمعيت باعث مي شود كه قبرس نيازي به اقتصاد ، صنعت و توليد نداشته باشد. عمده ترين درآمد قبرس از صنعت گردشگري و حضور دانشجويان بین المللی در اين جزيره است كه باعث اشتغال و درآمد زایی براي شهروندان اين جزيره شده است.

دانشجوياني كه قصد فعاليت در قبرس دارند بايد توجّه داشته باشند كه عمده ترين بخشي كه امكان فعاليت در آن وجود دارد، فروشندگي، خدمات رستوران ، گارسون، خدمات هتل و اين قبيل كارها است. پس فعاليت اقتصادي را در زمينه تخصص خود کاملاً فراموش كنيد. بديهيست دانشجوياني كه قصد كار كردن در قبرس دارند بايد توانايي مكالمه  به زبان تركي استانبولي را داشته باشند.

پيدا كردن شغل در قبرس كار چندان ساده اي نيست و حقوق ماهيانه كارگران بر اساس قانون كار تقريباً ٦٠٠ دلار در اعزاي ٨ الی ١٢ ساعت كاري است.

دانشجويان مقطع كارشناسي ارشد و دكتري به لحاظ وقت ازاد زيادي كه دارند مي توانند زماني براي كار ازاد اختصاص دهند ولي دانشجويان مقطع ليسانس ، داروسازي و پزشكي هر روز از صبح تا بعد از ظهر كلاس دارند و زمانی برای کار کردن برایشان باقی نمیماند.

بنابراین دانشجویان و هموطنانِ عزیزی که صرفاً با هدفِ کار کردن از کشور عزیزمان ایران خارج می شوند باید توجّه داشته باشند که کشوری با اقتصاد قدرتمند و پویا را در اولویّت قرار دهند.

خوابگاه ها و تصاویر آنها

خوابگاه ها به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم میشن. خوابگاههای دولتی: خوابگاههای دولتی در داخل محوطه دانشگاه وجود دارند که نسبت به خوابگاههای خصوصی ارزانتر میباشند و از امکانات کمتری برخوردار میباشند .با توجه به تقاضای بالا و ظرفیت محدود این خوابگاهها باید از قبل نسبت به رزرو و اسم نویسی در این خوابگاهها

دوره های تابستانی قبرس

فعالیّت های تابستانی در دوره های آموزشی و تفریحی قبرس کلوب های تابستانی کلوب ها 3 بار در هفته برگزار می شوند ( دوشنبه، سه شنبه و پنجشنبه) از ساعت 14:00 تا 16:00 . کلوب ها این فرصت را به دانشجویان می دهد که مهارت های زبانی خود را در فضایی لذت بخش به همراه

وسایل مورد نیاز در سفر اول به قبرس

برای سفر اول به قبرس چه وسایلی با خود همراه ببریم؟ سوال بسیاری از دانشجویان این است که در سفر اول به قبرس چه چیزی همراه خود ببریم؟ بار خود را سنگین نکنید ، تقریباً همه چیز در قبرس وجود دارد ! در قبرس تقریباً همه چیز با کیفیّت خوب وجود دارد. بعضاً دانشجویان جدیدالورود

شرایط کار دانشجویی در قبرس

شرایط کار دانشجویی همزمان با تحصیل در قبرس ! بايد توجّه داشته باشيد كه قبرس از نظر اقتصادي كشوري بسيار ضعيف است و دانشجويان نمي توانند صرفاً با اميد اينكه هم كار و زندگي كنند وارد قبرس شوند؛ يعني اگر شما در اين تصور هستيد كه در قبرس بدون صرفِ هزينه هاي اوليّه و صرفاً

مطالب کاربردی دیگر ...